Jun 7, 2011

warga EMAS vs kanak kanak



benar kah apabila kita menginjak dewasa.. dan sterusnya kpd golongan warga emas.. kita akan menjadi sperti kanak2 ? perangai kite akan menjadi lebih manja.. lebih memberontak.. lebih 'degil' ? haishh.. benarkah ini terjadi ?
penyebab?
ini mungkin kerana penyakit nye.. atau kenangan silam mereka.. lantas mereka dihantui kengan silam.. setelah itu merka teringat2 dr hari ke hari.. dalam masa yg sama mereka juga berperangai dewasa,, berani ke sna sini.. berani utk lari..
"TUH ADE ORG KERAT KEPALA KAT LUARR"
klw budak kecik dengar la kate.. tapi org2 warga emas yg sudah lanjutt usia nya + ade sedikit penyakit tuaa.. nak ke dia dgr ckp kita ? kemudian kita akan di katakan menipu... sampai aty :(



sedarkah mereka betapa syg nye kita kpd mereka ?
adakah ini penyebab mereka dihantar oleh anak2 ke RUMAH ORANG2 TUA ? =='
""ibu,ayah boleh menjaga 10 anak tapi mengapa 10 anak tidak boleh menjaga seorang ibu,ayah ?""

harapan seorang ibu,ayah..
"apabila dewasa kelak... jagalah ibu ayah mu ini wahai anak ku.. aku mbesarkan mu.. supaya kelak kau akan menjaga ku.. spt aku mandikan mu.. mnjaga mu.. "

harapan seorang anak ..
"ibu,ayah.. dgr lah rintihan ku supaya kelak aku menjagamu.. dgn senang hati.. dan mudah kau beribadah sementara menuggu seruan Illahi.. "


"ALLAHUMMAGHFIRLII WALIWAALIDAYYA WARHAMHUMAAKAMAA RABBAYAANII SOGHIRO "

“Ya Allah! Ampunilah aku, kedua ibubapaku dan kasihanilah keduanya sebagaimana mereka mengasihani aku sejak kecil.”



~ wallahualam ~

No comments:

Post a Comment